maandag 2 november 2015

0 uit 2 tegen de Duitsers

Helaas heb ik verloren en wederom weer van een Duitser. Dit keer tegen Julian Martin (2207) Het ging al vrij snel fout. Ik speelde Frans en hij speelde Tarrasch (met 3.pd2). Ik was al snel op onbekend terrein. Ik gebruikte daardoor ook veel tijd terwijl hij nog juist in zijn voorbereiding zat. Toen speelde ik een verkeerde zet waardoor ik niet goed kon ontwikkelen. Daar heb ik de hele partij last van gehad. Maar ik kon er een paar keer uitkomen. Toen dat ook daadwerkelijk lukte moest ik wel een pion geven. Die achterstand heb ik in het eindspel niet meer recht kunnen zetten. Geen slechte partij maar de opening kan beter! Morgen moet ik tegen een Chinees (1877). Helaas zijn er geen partijen van hem bekend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten