donderdag 24 december 2015

Interessante partij tegen grootmeester

Vandaag speelde ik live op bord 3 tegen GM Sergey Kasparov. Het was een erg interessante partij. In de opening kwam ik al snel minder te staan. Dat kwam omdat ik niet ontwikkelde terwijl mijn tegenstander de stelling al aan het openmaken was. Ik kwam er toch uit doordat hij niet het beste plan koos. Ik kwam zelfs iets beter te staan. Hij had namelijk zijn donkere loper gegeven dus had ik in die stelling het loperpaar. Ik speelde alleen te snel Lxb5 en zo werd het ongelijke lopers. Toch had hij een plusje omdat hij iets meer ruimte had en zijn stukken beter stonden. Dat had ik kunnen neutraliseren om een keertje Tc7 te doen maar dat deed ik niet. Toen hij opeens een loper kon offeren werd het een lastig verhaal. Ik verloor een pion en in het toreneinspel miste ik nog een kans om door te spelen. Toen ik dat niet zag, kon ik opgeven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten