zondag 5 juni 2016

4 uit 6 OKU!

Na gisteravond, een bye te hebben genomen, heb ik het toernooi goed afgesloten met 1.5 uit 2! Hiermee heb ik wat ratingpunten gewonnen en een tpr van 2309 behaald!

In ronde 5 mocht ik spelen tegen Lucas van Foreest. We bereikten een vrij theoretische stelling waarin hij toch een voordeeltje kreeg omdat ik het onnauwkeurig speelde. Toch was het voor hem moeilijk om progressie te boeken en uiteindelijk kwamen we geforceerd in een toreneindspel dat remise is.

De laatste ronde speelde ik tegen clubgenoot Remco Hylkema. Na de fianchettovariant van het Konings-Indisch begon ik met een aanval op de damevleugel die goed uitpakte. Ik kreeg al snel een voordeeltje, namelijk een gedekte vrijpion. Toch was het niet gemakkelijk om vooruit te komen maar toen mijn tegenstander het verkeerde pad koos, kon ik door mijn 2 hele sterke vrijpionnen erdoorheen komen.


Klik hier voor de partijen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten