woensdag 4 november 2015

Winst!

Vandaag heb ik weer eindelijk een keer gewonnen. Ik speelde dan ook niet tegen de allersterkste: Fiachra Scallon (1698). Ik speelde net zoals in de 1e ronde weer modern en kwam goed uit de opening. Mijn tegenstander probeerde het dicht te houden maar toen ik met e5 kwam moest hij, of de stelling openen met voordeel voor mij, of zijn donkere loper geven voor een paard. Hij deed dat laatste en zo werd het een stelling waarin mijn tegenstander niks anders kon dan afwachten en ik aan beide vleugels spel kon creƫren. + ik had het loperpaar. Toen de stelling door mij werd geopend werden de lopers gelijk actief. Ik speelde op materiaal (beter was om een pion mee te pakken en wit heeft helemaal niks meer.) en won een stuk. Ik maakte het mezelf nog heel lastig maar gelukkig hielp hij een handje om zomaar een toren weg te geven voor een aftrekschaak waar helemaal niks te halen viel. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten