dinsdag 22 december 2015

IM scalp!

Vandaag moest ik met zwart tegen IM Marc Esserman uit de VS. Ik had me vooral voorbereid op Konings-Indisch omdat hij recent wel met 1.e4 had geopend maar na g6 werd het toch Konings-Indisch. Nu speelde hij echter zonder c4 en werd het dus modern met a6. Nadat ik b5 speelde, kwam hij met a4 om mijn pionnenstructuur te verzwakken. Daardoor kwam zijn paard alleen wel raar te staan op a2. Mijn tegenstander speelde daarna de niet zo goede zet h4. Hij wilde waarschijnlijk een aanval opzetten maar dat kwam er niet echt van. Daarna ruilde hij zijn donkere loper af en daarna werd er nog een paard voor een loper geruild. De lopers bleken veel sterker en ging daarna de fout in. Met een stuk meer was de winst daarna niet moeilijk meer. 1e IM scalp!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten