dinsdag 27 oktober 2015

2.5/3 op het WK!

In totaal heb ik nu tegen 3 Grieken gespeeld en 2,5/3 :).
Gister, in de 2e ronde speelde ik remise tegen Evgenios Ioannidis(2277). Ik had een zijvariant in de semi-slav voorbereid. Namelijk met b3. We hadden in de voorbereiding gekeken naar een zet die hij speelde maar hij speelde het net anders. Ik speelde gewoon wat ik had voorbereid maar dat bleek niet goed met die zet. Zwart kreeg al snel het initiatief en had z'n voordeel kunnen behouden met een pionoffer. In plaats daarvan speelde hij op een trucje maar dat leverde gelijkspel op. We kwamen in een eindspel terecht met allebei 2 lopers en 5 pionnen. Ik had een geïsoleerde pion maar dat maakte niet zo veel uit. Hij wilde geen remise en probeerde nog wat maar dat pakte zelfs slecht uit voor hem en ik kon groot voordeel behalen met Lf8. In plaats daarvan wikkelde ik af naar ongelijke lopers met een pion minder maar wel remise. In ronde 3 speelde ik tegen Georgios Mitsis. Ik speelde een variant in de Konings-Indisch die ik zelf ooit heb geanalyseerd. Namelijk met het ongebruikelijke c5. Het idee is dat de aanval aan de damevleugel van wit wordt gestopt en dat zwart kan gaan aanvallen aan de koningsvleugel. Mijn tegenstander probeerde aan de damevleugel er doorheen te komen met een offer dat ik niet aannam. Ik ging verder aan de koningsvleugel en bereikte direct een gewonnen stand omdat hij de fout in ging om nog een stuk te offeren. Dat offer was niet correct en ik kon materiaal winnen.

In de 3e ronde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten