vrijdag 30 oktober 2015

3 uit 5

Woensdag speelde ik tegen Valentin Buckels (2268) en gisteren tegen Nikolaos Theodorakis-Karousos (2183). Vandaag was de rustdag.

Woensdag, de 4e ronde kwam er met de witte stukken Dame-Indisch op het bord. Hij speelde een populaire variant. Ik had weinig problemen in de opening. Met een mooi kwaliteitsoffer had ik zelfs groot voordeel kunnen behalen. In plaats daarvan bleef het ongeveer een gelijke stelling. Ik sloeg een pion en hij dacht me te truccen, maar ik had een verdediging. Helaas draaide ik toen zetten om en bleef een kwaliteit achter.

In de 5e ronde (weer tegen een Griek!)kwam er Saemisch in de Konings-Indisch op het bord. Ik had wit. Mijn tegenstander speelde (weer) een populaire variant in het systeem met Pc6. Ik gebruikte veel tijd maar kwam na wat onnauwkeurige zetten van mijn tegenstander erg goed te staan. Daarna maakte hij ook een fout waarna ik een kwaliteit won. Ik speelde het daarna niet heel erg goed en kreeg een geïsoleerde pion. Maar nog steeds goed staand, bood ik remise aan. Ik dacht dat zwart erg veel compensatie had maar dat viel erg veel tegen in de analyse... Daar zat meer in!

Vandaag was de rustdag. We gingen naar het dorpje lopen en hebben daar allemaal een broodje gyros gegeten. Daarna zijn we met de boot teruggegaan en hebben een voetbaltoernooi gehouden met de Duitsers en de Zwitsers. Het toernooi ging niet heel erg goed maar was wel erg leuk!


Aan het voetballen

Op de boot

Aan het eten

Voorbereiding

Chillen



Geen opmerkingen:

Een reactie posten