maandag 20 oktober 2014

Eerste partijen gespeeld

Hallo,


Partij 1
Gisteren heb ik m'n 1e partij tegen een Azerbaidjans jongetje gespeeld. Ik speelde met wit damegambiet en kwam goed uit de opening. Ik speelde iets te snel e4 en daardoor kon hij Pf4 spelen waardoor ik mijn donkere loper voor het paard moest ruilen. Ik had eerst Pe2 moeten spelen waardoor hij dan niet naar f4 kon. Ik sloeg dus met m'n loper het paard en hij sloeg terug met de dame. Toen speelde ik e5 zodat de dame weinig mobiliteit kreeg. Ik gaf door e5 wel het veld d5 weg ging toch naar f4 en toen moest ik met mijn loper op d3 terug naar f1. Zijn dame stond op G4 en ik kon De4 spelen zodat zijn paard op f4 stond gepend. Hij kon niet anders dan minimaal een stuk weggeven. 1-0

Partij 2
Ik speelde tegen de Noorse kampioen A.G Tryggestad. Ik had voorbereid op e4 e6 en dan afruilen of doorschuiven maar hij speelde op zet 2 Pf3. Ik deed d5 toen kwam: Pc3 Pf6 e5 Pfd7 d4 en c5 hij sloeg op c5 en ik deed pc6. Ik vond dit helemaal niet erg en was redelijk bekend hiermee. Hij kreeg wel meer activiteit maar ik had het centrum. Ik kon de hele tijd niet zo veel en ik kon de dames afruilen + ik had het loperpaar maar ik had ook een geïsoleerde dubbelpion op de e-lijn (e6 en e4). Ik won zelfs een pion maar ik gaf daar mijn loperpaar daarvoor op. Ik had ook nog steeds die lelijke dubbelpion. Het werd uiteindelijk een toreneindspel die potremise was. Hij dacht nog een uur na wat echt nergens op sloeg maar hij kwam ook echt niet verder. 1/2 1/2.

Tot morgen 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten