woensdag 22 oktober 2014

Partij 3 en mooie zet in partij 1

Hallo allemaal, Partij 3 Ik speelde tegen de Bulgaarse Martin Vassilev (nr 4 in eigen land) en ik zag dat hij Grünfeld speelde. Ik had daar veel tijd aan besteed en ik kreeg ook mijn voorbereiding op het bord. Opeens speelde hij een andere zet waar ik niet naar gekeken had. Ik won wel een pion maar mijn stukken waren niet echt ontwikkeld. Zwart won de pion terug en stond ook beter. Hij deed iets onnauwkeurig waarmee ik met een positioneel pionoffer de stelling in evenwicht probeerde te brengen. In de analyse zagen we ook dat dat aardig kon. Ik deed dat niet en daardoor stond zwart weer beter. Uiteindelijk kon hij afwikkelen naar een gewonnen eindspel. 0-1. [Ik had het al in mijn vorige verslag genoemd: De4 in partij 1.] Vandaag moet ik tegen een Armeniër genaamd Albert Gevorgyan. Hij heeft geen rating maar is wel een goede speler. Helaas heb ik geen partijen van hem gevonden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten