zondag 12 oktober 2014

EK a.s. vrijdag

Hallo Allemaal,

Zoals jullie vast wel weten begint a.s. vrijdag het EK schaken in Georgië. Ik ben in mei 2e van Nederland geworden en mag meedoen met het EK! Ik doe mee met de groep U12 open en sta 58e van de 123. Mijn moeder en ik vertrekken vrijdag om 19.00 in Utrecht naar het vliegveld in Düsseldorf. Daar blijven we overnachten want anders zouden we 's nachts moeten gaan rijden en al 7:30 op de terminal zouden moeten zijn. Ik heb de laatste tijd veel voorbereid met mijn trainer Harold van Dijk en zelf heb ik ook naar veel openingen gekeken. Ik speel sinds kort 1.d4 en ben mijn repertoire rustig op aan het bouwen. Voor Nederland speelt in U16 open FM Thomas Beerdsen. In U14 open spelen Max Warmerdam en Joris Kokje. In U12 open spelen Casper Schoppen, ik en Eelke de Boer. In U10 open spelen Siem van Dael en Daniel Kutchoukov. In U18 Girls speelt Rosa Ratsma. In U16 Girls speelt Anna-Maja Kazarian en in U12 speelt Pascalle Monteny. Het toernooi zelf duurt 12 dagen en zal beginnen op zondag (19 oktober)







Dit is het wedstrijdschema. Gelukkig mis ik niet veel schooldagen omdat het herfstvakantie is. Ik mis in totaal 3 dagen school en moet donderdag gelijk weer naar school :-(  Ik moet namelijk op mijn oude basisschool een presentatie houden over Erasmus.

Toevallig ben ik gisteren Nederlands kampioen snelschaken D geworden. Het was een gezellige dag met leuke partijen.

Tot slot nog een paar links waar je info over het EK kunt vinden:

e2e4.ge
http://chess-results.com/tnr144977.aspx?lan=1&art=0&turdet=YES&flag=30&wi=984

Ik zal tijdens het toernooi verdergaan met bloggen.

Tot gauw


Geen opmerkingen:

Een reactie posten