woensdag 29 oktober 2014

Partij 7, 8 en 9

Ek Partij 7 Ik speelde met zwart tegen Rafail Manafov uit Azerbeidzjan. Ik kwam met een koningsaanval en offerde een pion. Daarna offerde ik nog een toren en die zou ik sowieso terug winnen. Helaas had daar ook mat in gezeten. Toch kwam ik in het eindspel makkelijk gewonnen te staan met uiteindelijk 2 pionnen meer. 0-1 Partij 8 Mijn tegenstander heette Mate Todashvili uit Georgiƫ zelf. Ik speelde met wit. Ik zat niet goed met mijn suiker en gaf na 8 zetten een pion weg :-). Ik had wel compensatie. Opeens kon ik afwikkelen naar verschillende lopers. De pionnen stonden intussen ook weer gelijk en ik had zelfs een vrijpion. Even later kon ik ook gebruik maken van die vrijpion maar dat durfde ik niet aan want anders zou ik mijn koningsstelling moeten verzwakken. 1/2 1/2 Partij 9 Met zwart speelde ik tegen een Let genaamd Augustas Vaskevicius. Dankzij hulp van Max Warmerdam kwam ik in mijn voorbereiding van 17 zetten en daar gaf de computer al -1 aan. Daarna maakte hij nog een blunder en gaf hij na zet 24 op. 0-1

Geen opmerkingen:

Een reactie posten