zaterdag 25 oktober 2014

Ronde 4, 5 en 6

Partij 4: Ik speelde tegen de Armeniër Albert Gevorgyan. Hij heeft een 0 rating. Ik was zwart en het werd Alekhine Chatard. Hij speelde de zet Le2?! en daardoor was de e-lijn dicht. Er is in die opening een offer (Pxd5) en als je terug pakt en de witte dame staat op h5 en het zwarte paard op d7 kan wit e6 doen. Dan moet je Pe5 het dtuk terug geven en dan is de e-lijn voor zwart belangrijk. Maar doordat de e-lijn dicht was moest ik Kd8 spelen waardoor hij in het midden stond. Hij maakte de stelling open en kwam er later aardig uit. Ik ging zelf op counters spelen en dat was de goede keus. Alleen zag ik na een paar zetten de enige zet niet waar ik in een toreneindspel 1 pion achter kwam te staan maar wel remise was. In plaats daarvan werd ik een paar zetten later mat gezet. 1-0. Partij 5: In de 5e ronde was mijn tegenstander Natan Pirard (1693) uit België. Ik had weer zwart en kreeg voor de 2e keer dezelfde opening tegen (net zoals de partij in ronde 2). Ik zette mijn stukken heel goed neer. Het stond voor zwart volgens de engine ongeveer -2 Ik verzwakte mijn koning maar had een zet gemist. Alles was uit behalve die zet waar wit zelfs beter kwam te staan. Even later was het opgeven. 1-0. Partij 6: Ik speelde tegen Shota Khodashneli uit Georgië zelf. Ik speelde van Geet en kwam in de variant 1.Pc3 c5 2.Pf3 d5!? 3.e4 d4 4.Pe2 Pc6 5. Pg3 en toen h5! Ik speelde daartegen h4 want anders zou h4 h3 volgen. De h5 pion was wel zwak en hij offerde die pion later wat helemaal niet goed was. Ik won ook nog de pion g7 met schaak en even later offerde ik het stuk voor de e6 pion waardoor ik met Df3 schaak en Df7 schaak helemaal binnenkwam. Het was helemaal over voor zwart. 1-0.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten